Home

Skriva ut trådlöst canon

WiFi-anslutning - Canon Svensk

När du har gjort installationen är det bara att skriva ut - precis som vanligt. Trådlös utskrift på Iphone och Windows. Google Cloud Print är byggt för Android, men det finns även speciallösningar för Iphone och Ipad. Ja, du kan till och med använda tjänsten för Windows- och Mac-datorer Om det inte heller går att skriva ut från andra datorer kontaktar du närmaste Canon-återförsäljare eller Canons kundtjänst. Skriver du ut med lpr-kommando? Om du vill skriva ut PDF-data kontinuerligt ska du skriva ut jobben ett i taget i de intervall som anges i inställningen <Tidsgräns> Canon Skrivare manualer. Hitta din Skrivare och se handboken gratis eller ställ din fråga till andra produktägare Trådlös anslutning (ansluta enheter via en trådlös router) Trådlös direktanslutning (ansluta enheter med Trådlöst direkt) Det här avsnittet beskriver Trådlöst direkt som gör det möjligt att skriva ut eller skanna genom att ansluta enheterna direkt till skrivaren. Följ anvisningarna nedan för att använda Trådlöst direkt Anslut en enhet till skrivaren och börja skriva ut eller skanna från enhetens program. Obs! Mer information om att skriva ut eller skanna från en extern enhet via trådlös LAN finns i enhetens eller programmets användarhandbok. Genom att installera Canon PRINT Inkjet/SELPHY kan du skriva ut eller skanna från en smarttelefon eller surfplatta

Canon i-Sensys är optimerad för enkla och snabba utskrifter oavsett var användaren befinner sig. Med Canon Print Business-appen ges användarna möjlighet att skriva ut trådlöst från smartphones och surfplattor och kompatibilitet med Apple AirPrint och Mopria för Android innebär snabb åtkomst, dvs. inga extra appar behöver laddas ner Behöver du scanna viktiga dokument, eller skriva ut dina semesterbilder? Här har vi samlat våra bästa scanners, laserskrivare och bläckstråleskrivare för hemmet eller kontoret, från kända tillverkare som Brother, Canon och Epson. Här finns även allt du behöver för dina utskrifter, som bläck, toner och papper av högsta kvalitet

Installation av trådlös anslutning till - Canon Svensk

Canons skrivare för hemmabruk - Canon Svensk

1. Skriv ut från en smartphone med Android 5.0 eller senare eller surfplatta med Wi-Fi Direct. Installera pluginprogrammet HP Print Service för att använda din HP-skrivare med de flesta appar som har stöd för utskrift, eller använd HP Smart App för Android för att skriva ut dokument och foton som är lagrade på din enhet
  2. Trådlöst De flesta moderna fotoskrivare kan skriva ut trådlöst och även på distans om du så önskar men det är ändå funktioner som är värda att undersöka så du slipper onödigt krångel med kablar och att behöva planera förvaringsutrymme till skrivaren precis bredvid datorn, vilket var fallet förr. Upplösnin
  3. Skrivarserien har ny, snygg, tålig design och sensor för avkänning av papper, den skriver ut kantfria foton och med trådlös anslutning görs enkelt uppkoppling till Canons alla appar
  4. Innan du kan skriva ut trådlöst ansluter du skrivaren till samma lokala trådlösa nätverk som datorn eller den mobila enheten. De här stegen gäller även om du har bytt Internetleverantör eller installerat en ny router och måste ansluta skrivaren igen

PIXMA MG5450, konfiguration av trådlös anslutning - Canon

Hur man skriver ut trådlöst (och smärtfritt) Staples

Med AirPrint är det enkelt att skriva ut bilder och dokument i hög kvalitet från en Mac, iPhone, iPad eller iPod touch utan att installera ytterligare mjukvara (drivrutiner). AirPrint är inbyggt i de flesta skrivarmodeller, som de som anges i den här artikeln MG7150 är trådlös och det går att skriva ut från alla upptänkliga enheter som är anslutna till ett trådlöst nätverk. Tala bara om för skrivaren vilket nätverk den ska använda och knappa in lösenordet, Pekskärmen behöver du nästan inte använda, för Canon-skrivaren är trådlös har en canon Ip 4500 och en Brother dcp 145C multifunktion kan man koppla dom på något sätt så man kan skriva ut trådlöst

Laserskrivare - Snabba och skarpa utskrifter - NetOnNet

Så skriver du ut från mobilen - på din vanliga skrivare

Produktbeskrivning för CANON PIXMA TS5055 - Svart. Den ultimata hemskrivaren. Tar bort problemet med att skriva ut hemma. Snabb tillgång till scannings-, kopierings- och utskriftsfunktioner via en lätt justerbar frontpanel och en 7,5 cm stor LCD-skärm Jag har en skrivare som heter Canon LBP 5050 med USB Skrivarens skrivarspråk heter CAPT (Canon Advanced Printing Technology) Frågan: Vilken trådlöst printserver bör jag köpa för att kunna skriva ut trådlöst från flera bärbara datorer? [inlägget ändrat 2009-08-20 10:52:44 av Poker Manual Canon Pixma MG5450. Se bruksanvisningen för Canon Pixma MG5450 gratis eller ställ din fråga till andra ägare av Canon Pixma MG5450 En trådlös skrivare kan skriva ut var som helst i huset med hjälp av hemmets Wi-Fi-anslutning. Se hela utbudet av trådlösa Brother-skrivare här

Med Canon PIXMA MG5750 kan du skriva ut trådlöst från smarta enheter som till exempel mobiltelefon, surfplatta och även molntjänster. Använder fem separata bläckpatroner och skriver ut med mikroskopiska bläckdroppar för äkta precisionsutskrifter. Trådlös - slipp extra sladdar En trådlös skrivare har många fördelar Färgpatroner Canon; Skriva ut trådlöst. Varje år kommer det nya skrivare och därmed också nya färgpatroner ut på marknaden. De blir allt bättre på kvalité, utskriftskostnad och snabbhet. Detta via internetuppkoppling. Idag behöver man inte ha en dator för att kunna skriva ut

Kopierings-/utskriftsproblem - Canon

Att skriva ut trådlöst är smidigt, och med mobilen får du ännu fler möjligheter. Vi testar fyra multifunktionsskrivare under 1 500 kronor som har stöd för hantering via mobilappar PIXMA MG2550S från Canon är en kompakt allt-i-ett-skrivare som både klarar av att skriva ut dina dokument, scanna och kopiera text och bilder, och som dessutom inte tar mycket plats på skrivbordet. Denna bläckstråleskrivare är tyst, ger hög utskriftskvalitet och har en elegant design i svart finish som passar perfekt för hemmabruk Canon erbjuder flera bra och smarta funktioner, allt ifrån utskrifter via dator, inscanning av bilder, direktkopiering från scanner till papper och fotoutskrifter via minneskort. Fotoskrivaren vinner även på snabbhet, då det tar 20 sekunder att skriva ut ett 10 x 15 cm foto Canon trådlös färgskrivare allt-i-ett Den är perfekt för hemmet eftersom du enkelt kan skriva ut, kopiera, scanna, faxa och dela funktioner mellan flera enheter, inklusive smartphones och surfplattor Förutom att kunna skriva ut trådlöst via Wi-Fi, finns också modeller med andra trådlösa tekniker som Bluetooth och NFC. Om du inte är ute efter en vanlig skrivare, så att du hittar också ett stort urval av etikett- och kvittoskrivare på Proshop. Vissa modeller skriver med bläck, medan andra använder termoutskrift

Canon, marknadsledare inom digital bild, PIXMA MG3650 kan dessutom trådlöst och direkt skriva ut foton från kompatibla kameror via funktionen WLAN PictBridge Nu ger jag upp och försöker att få någon info härifrån som kanske kan hjälpa mig. Jag har provat allt i supportväg som finns att tillgå för min HP Deskjet 3520 men den säger att den är offline så jag kan inte skriva ut trådlöst. Det funkar med kabel men jag vill slippa den. Det konstiga är att ja..

Jag har sedan en tid tillbaka fått problem med min skrivare som är en Canon MX410. Jag har fått problem med skrivaren när det gäller att skriva ut trådlöst (det går dock bra att skriva ut med hjälp av en USB-kabel). Jag har provat att installera om programvaran för skrivaren men får problem under.. Trådlös och molnbaserad utskrift. Med Canon 10S kan du skriva ut trådlöst direkt från din dator, mobil eller molntjänst. Med tjänste PIXMA Link kan du skriva ut bilder Skrivaren är kompatibel med flera olika pappersformat av professionell kvalitet från Canon och andra specialpapper från tillverkare som. Du som väljer Canon Pixma MX525 får bra uppkopplingsmöjligheter och hyfsad kvalitet. Inte den bästa eller snabbaste, men tillhör de billigaste och mest kompakta bläckstråleskrivarna. Tyvärr är sidkostnaden inte lika attraktiv, men det här kan ändå vara ett prisvärt alternativ om du inte behöver skriva ut stora volymer Supersmidigt att kunna skriva ut trådlöst från datorn. Skrivaren är rätt seg med att komma igång med första utskriften efter att den har varit avstängd eller vilat ett tag. Inget superproblem, men för mig som inte förstår det tekniska i skrivaren så tycker jag att det tar lite för lång tid att komma igång

Canon Skrivare bruksanvisninga

Skriv ut, kopiera och scanna - trådlöst Skriv ut, kopiera och scanna med överlägsen kvalitet med PIXMA MP560 Canons avancerade Wi-Fi allt-i-ett-skrivare. Trådlös anslutning gör att du kan skriva ut dokument och fotografier direkt från en dator utan att ansluta med kabel, vilket gör den idealisk för hemmaanvändare Dessutom kan du enkelt skriva ut foton från Facebook och Twitter med hjälp av avancerad WiFi-teknik. Ladda ner appen Canon Print-appen till din smartphone eller surfplatta. Den ger dig direktåtkomst till molntjänster och låter dig kontrollera skrivarens status, bläcknivåer eller läsa användarhandboken via WiFi eller internet. iP110 har stöd för Apple Air Print och Google Cloud Print Canon CP-1300 är en liten och kompakt sublimeringsskrivare som enkelt kan tas med när du är på språng. Den ger dig högkvalitativa bildutskrifter som har en hållbarhet på 100 år. Du kan enkelt skriva ut från minneskort samt telefon, surfplatta, Trådlös och batteridriven skrivare i litet format Skriv ut trådlöst från din iPhone och iPad Nu går det att skriva ut trådlöst med hög kvalitet från din iPhone och iPad. Så här tar du reda på om din skrivare har den smarta tekniken AirPrint

Idag är Canon speciellt kända för deras bläckfotoskrivare som kan skriva ut direkt från digitalkamerans eller mobiltelefonens minneskort eller trådlöst via WiFi eller Apple AirPrint. Många av deras fotoskrivare använder därför fler skrivarkassetter än de vanliga fyra för att skapa naturliga utskrifter och så korrekta färger som möjligt Jag har en stationär dator kopplad till en skrivare. Nu vill jag koppla den bärbara datorn till samma skrivare så jag har möjlighet att skriva ut även frånd en datorn. Hur gör jag ? Båda datorerna körs mot samma nätverk / router Canon trådlös färgskrivare allt-i-ett. Handla av oss - lågt pris och snabb leverans! Trådlös multifunktionsskrivare från Canon med utmärkta fotoutskrifter oc..

Canon har för övrigt en dedikerad mobilskrivare i Canon Zoemini-serien som kan skriva ut bilder direkt från mobilen. Den kan du titta närmare på här. Canon Zoemini C. Med Canons kompaktkamera skriver du ut bilder direkt när du har tagit dem. Skriv ut trådlöst från din iPhone och iPa När du konfigurerar skrivaren att skriva ut på vissa papperstyper, t.ex. tungt papper, skriver skrivaren ut långsammare så att tonern fixeras rätt på papperet. Om inställningarna för papperstyp inte är rätt inställd för den papperstyp som du använder ändrar du inställningen till rätt papperstyp

Ett statusmeddelande av typen offline eller skrivare offline visas på datorn och skrivaren skriver inte ut. Steg 1: Använd HP Print and Scan Doctor för att kontrollera anslutningar Hämta en särskild version av HP Print and Scan Doctor, avsedd för problem med att skrivaren är offline Med Canons Easy-PhotoPrint-app kan du skriva ut foton direkt från smarttelefoner och surfplattor, och stöd för Apple AirPrint innebär att du kan skriva ut trådlöst från din iPhone, iPad och iPod touch. Smidigt arbetsflöd Skriv ut var som helst med Epson Connect. Epsons mobil- och molnutskriftstjänster gör det möjligt att skriva ut och skanna trådlöst med smartphones och surfplattor i hemmet, på kontoret och när du är på resande fot Jag har en Canon Pixma MG5250 multifunktionsskrivare som klarar trådlöst (ett par år gammal) med 5 patroner och jag behöver aldrig köra nåt extra pga. några uttorkningsproblem.. Jo ibland så kan den efter flera veckors inaktivitet hålla på att tugga en längre stund vid påslag eller när den skall användas, men det har jag aldrig upplevt som att det slukas något bäck ur patronerna

Canon : PIXMAhandböcker : TS3300 series : Skriva ut/skanna

Vi tycker särskilt om Canon Pixma för sin kompakta och smidiga storlek, som låter dig skanna, kopiera och skriva ut vackra foton och tydliga dokument. För ett billigt pris får du allt som önskas av en bra skrivare, som till och med ser riktigt snygg ut på skrivbordet Scannade filer kan bifogas till e-postmeddelanden och skickas direkt från skrivaren. Pixma MG3650 kan dessutom trådlöst och direkt skriva ut foton från kompatibla kameror via funktionen WLAN PictBridge. När du använder Canon Print för att skriva ut krävs ingen installation av drivrutiner eller anslutning av skrivaren till en dator Anpassa hur du vill skriva ut PDF-dokument: kan du aktivera utskrift på båda sidorna, i gråskala, olika storlekar, flera sidor på ett ark, i häftesformat, skriva ut kommentarer, skriva ut en del av en sida och så vidare

Canon : PIXMAhandböcker : TS3100 series : Skriva ut/skanna

Med funktionen för dubbel ID-utskrift kan du skriva ut två olika ID-storlekar på ett pappersark med utskrivna skärlinjer så att du kan skära till exakt. 38-7643-1 Canon Selphy CP1300, trådlös fotoskrivare. 38-7643-1 Canon Selphy CP1300, trådlös fotoskrivare. 38-7643-1 Canon Selphy CP1300,. Skriv ut din story, på några sekunder. Skapa fantastiska foton med enastående detaljrikedom, den perfekta allt-i-ett-skrivaren för hemmet. Hög kvalitet, lägre kostnader. Canons originalbläck och material ger det bästa resultatet. Du kan även skära ned på kostnaden och skriva ut mer med XL- eller XXL-bläckpatronerna** som finns som. Skriva ut trådlöst från datorn till en AirPrint-skrivare. Om du har en skrivare som stöder AirPrint kan du skriva ut bilder och dokument från datorn utan att behöva hämta och installera skrivardrivrutiner. AirPrint är inbyggt i de flesta populära skrivarmodellerna Att skriva ut trådlöst från en iPad, iPhone eller iPod touch till en skrivare är väldigt enkelt, särskilt om skrivaren är AirPrint-kompatibel. I huvudsak AirPrint innebär att skrivaren har inbyggt trådlöst stöd för direkt-från-iOS-utskrift, och installationen är en absolut bris

Bläckstråleskrivare CANON TS5050 BK, endast 926 kr

Canon i-Sensys MF643CDW, färglaserskrivare Clas Ohlso

Skrivare & Scanner - Köp printer & MFP på MediaMark

Skriv ut trådlöst från din iPhone och iPad Nu går det att skriva ut trådlöst med hög kvalitet från din iPhone och iPad. Så här tar du reda på om din skrivare har den smarta tekniken AirPrint. Bläckskrivare. Jag vill skanna bilder med min gamla allt i ett-skrivare En. -Det är mer jobb när man måste gå igenom en PC för att kunna skriva ut. Att slippa detta är väldigt praktiskt, och det var därför jag själv började använda miniskrivaren Canon Selphy. Med den kan man sända bilderna trådlöst, något som gör hela processen mycket smidigare

Om du har en annan skrivare som är ansluten till datorn, kan du försöka att skriva ut filen på den andra skrivaren. Ibland kan en skrivare skriva ut ett PDF-dokument som inte kan skrivas ut på en annan skrivare. För att byta skrivare i Windows, se Ändra standardskrivaren (Windows 10 och 8) eller leta i Windows-hjälp för anvisningar

Trådlös direkt utskrift från HP låter dig ansluta direkt till din skrivare och skriva ut från din mobila enhet även utan ett trådlöst nätverk eller en trådlös router Oavsett om du behöver skriva ut utan kablar via ett trådlöst nätverk till en stationär eller bärbar dator , kan den här artikeln måste du skriva utan gränser i minuter . Saker du behöver Canon Printer Review Setup CD Computer Wireless Network Router Visa fler instruktioner 1 . Ström på Canon trådlös skrivare efter att du har tagit.

Hur man gör en Canon MP210 skriva ut trådlöst Du kan ansluta Canon MP210 skrivare så att du kan utnyttja funktionerna i skrivaren från valfri dator i nätverket . Canon MP210 skrivaren inte har inbyggda trådlösa kort , men du kan fortfarande ansluta enheten till din router för att frigöra skrivaren från begränsningar av trådbundna nät Skriv ut trådlöst från dator och mobil. Ifall flera familjemedlemmar ska kunna skriva ut på samma skrivare, kan den som äger skrivaren dela den från tidigare nämnd webbpanel. Själva utskriftsförfarandet skiljer sig något från vad många är vana vid från Windows och Mac OS Trådlös Canon-kompakt med pekskärm. Du får ladda ner, länka till och skriva ut material från ljudochbild.se för personliga och icke-kommersiella ändamål, under förutsättning att du hänvisar till källan samt respekterar eventuella rättighetshänvisningar och/eller -reservationer CANON EDIBLE TANK PRINTER KIT: Satsen består av ALL IN ONE Canon Edible Photo Printer (med skanner och trådlös) med 400 ml Ätbar bläck Set & 25 Icing Sheets. MYCKET EFFEKTIVT: Eftersom det är en tankskrivare kan varje bläckuppsättning skriva ut upp till 400 sidor medan i andra patronskrivare kan varje uppsättning skriva ut upp till endast 70 sidor

Kunna skriva ut en 4 - av - 6 fyrfärg vykort i 70 sekunder , kan det köras via trådlöst set - up och är liten och tillräckligt billig för att använda hemma . Designa dina vykort med HP: s Creative Studio för Home , och sedan All - In - One Photosmart för att skriva ut dina skapelser . Canon Selph Så skriver du ut trådlöst överallt i världen Moderna skrivare har trådlösa finesser som gör att du kan skriva ut från såväl mobiler som surfplattor, var du än befinner dig. Men alla skrivare fungerar inte med alla mobiler Skriv ut från mobil och surfplatta Det är lätt att skriva ut från en smartmobil eller en surfplatta och det är inget krav på att skrivaren är ansluten till ett lokalt nätverk. Här hittar du det bästa sättet att skriva ut med hjälp av just din utrustning Nu är det dock inte jag själv som ska skriva ut bilden utan en annan person som har en bättre skrivare, men har inte Photoshop. När hen skriver ut bilden så får den automatiskt en annan storlek. Antagligen är det programmet som bilden öppnas i som automatiskt justerar bilden på något smart sätt som man inte har bett om Nu kan jag inte skriva ut något alls. På Svenska Canon finns ingen ny drivrutin för 10.8 men på US-sidan finns det en. Har installerat den men det fungerar inte ändå. Edit: Fungerar efter jag raderat alla gamla spår av tidigare drivisar och installerat den nya från US-sidan

I sortimentet finns bläck och toner till alla kända skrivarmärken som Canon, HP, Brother, Epson och Lexmark, men också till mer ovanliga märken som Samsung. Du hittar enkelt rätt bläckpatroner, färgpatroner eller toner till skrivare som Canon Pixma eller HP LaserJet genom att skriva in din skrivarmodell i vår sökruta Nästan alla skrivare som säljs idag kan användas på bägge sätten, men för att kunna skriva ut från din smarta telefon eller surfplatta bör skrivaren vara ansluten till samma nätverk som du ansluter telefonen eller plattan till. Skrivaren måste inte använda WiFi, trådlöst nätverk, för att det skall fungera

Genom KTH-Print Portal så kan du skriva ut utan att behöva göra några installationer. Du kan välja att direkt logga in på portalen och ladda upp din fil från valfri plattform, inklusive mobila operativsystem som Android och Windows Phone. * Det g.. Gör skrivaren trådlös När datorerna i nätverket är trådlösa är det så klart skönt att även kunna slippa sladden till skrivaren. Man slipper USB- och nätverks- sladdar och skrivaren kan placeras på ett centralt ställen där den är enkel att nå av användarna Skriva ut en testsida i Windows 8 (8.1) Från skrivbordet går du till startsidan genom att trycka på Windows-tangenten på tangentbordet. Du kan också klicka längst ner till vänster på skärmen. På startsidan skriver du in ordet skrivare. En sökning görs automatiskt När jag vill skriva ut t ex ett kontoutdrag direkt från nätet så fastnar det i skrivarkön. Det står skriver ut, men det skrivs inte ut. Skriver jag ut något som jag sparat ner på datorn, då skrivs det dokumentet ut direkt. Så skrivaren. fungerar, men bara på det som tidigare är sparat ner i datorn. Det är det problemet jag har

Tester av skrivare: De 57 bästa skrivarna 2020 - Test

Canon Selphy CP910En kompakt fotoskrivare som passar perfekt överallt i hemmet och är lätt att ta med till fester och familjesammankomster. Skrivaren har stöd för trådlöst nätverk och det går dessutom att skriva ut via appen AirPrint När du ombeds att skriva in nätverksnyckeln (krypteringsnyckeln) gör du det. Bekräfta sedan med OK. Hur man skriver in tecken är olika beroende på modell av skrivare. När inställningarna är klara brukar skrivaren skriva ut ett dokument med bekräftelse på inställningarna. Ha din snabbguide till hands om du är osäker på vissa moment

TEST: Canon Pixma MG5450 – Mycket för pengarna!Canon PIXMA MG2950 - KomplettSELPHY kompakta fotoskrivare - Canon Svenska - Canon SvenskaCanon PIXMA iP110 - Bläckstrålefotoskrivare - Canon SvenskaCanon PIXMA iP8750 - Trådlös fotoskrivare för stora

De skulle också klara att skriva ut både i A4-format och på fotopapper i de vanligaste fotoformaten. Funktioner som fax, dokumentmatare och lan-anslutning fick gärna ingå, men var inget krav. Utskriftshastigheten för A4 beräknade vi genom att skriva ut en ganska tung pdf på 14 sidor i färg, samt några enstaka färgfoton i formatet 10 x 15 centimeter skriv ut trådlöst från ipad och iphone ändå inte vulgär Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB - Komplett.se Uppgradera till Apple iPad Pro 11″ 2018 - Elgigante Skriva ut från Safari När du skriver ut från delningsmenyn i Safari: om du avbryter starten av den här appen ska du läsa in webbsidan på nytt eller starta om Safari, och sedan välja Canon PRINT Business igen på delningsmenyn Jag använder Canon IP5000 skrivare, när jag skriver ut en blå bild så det blir rosa istället för blå och grön blir orange. Problemet dök efter jag har justerat lite med färgprofiler mellan skärm,skrivare och photoshop. Jag har ändrat tillbaka alla till standard inställningar men problemet..

• Flüchtling schwängert deutsche.
  • Howrse hack.
  • Fire stone.
  • Privat organisation.
  • Fakta om palmer.
  • Jc nyköping.
  • Jurassic park all death scenes.
  • Kenneth and the knutters 2018.
  • Lärk 28x120.
  • Musterbeispiel kreuzworträtsel.
  • Gta 5 falschgeld druckerei kaufen.
  • Skyltar plåt.
  • Konradsberg 7b.
  • Grüne porsche pille 2017.
  • How to see purchases app store.
  • Voll verstopft.
  • Reella lösningar andragradsekvationer.
  • Erfolgreich mit immobilien investments.
  • Fördelar med källkritik.
  • Ängeln gabriel serie.
  • Brända fingertoppar.
  • Midnattssol kiruna 2017.
  • Deathstars homepage.
  • North carolina största stad.
  • Avesta tidning annonser.
  • Familjespel 2017.
  • Löneskillnader mellan män och kvinnor fotboll.
  • Vad betyder vvs.
  • Kusmark dans 2018.
  • Greatest haka ever.
  • Integration och segregation i sverige.
  • Hjert och tector.
  • Humanisten bibliotek grupprum.
  • Svt sport profil.
  • 6 månaders bebis amning.
  • Emigrera till österrike.
  • Valuta fågel.
  • Hund på tåg västtrafik.
  • Nine inch nails news.
  • Anastasia brushes.
  • Återställa dator windows 7.